خواص شیر نارگیل
نوشته شده توسط : salamati

نارگیل که به‌وفور در آسیای جنوب شرقی رشد می‌کند، به مزه‌ی خوب و فواید متعددی که برای سلامتی بدن دارد شناخته می‌شود. باور بر این است که شیر نارگیل یکی از سالم‌ترین نوشیدنی‌های روی زمین است، چون برای سلامتی خواص زیادی دارد. شیر نارگیل شیر نیست، بلکه آب غلیظی است که از گوشت نارگیل به دست می‌آید. در این مقاله از دیجی‌کالا مگ قرار است با خواص شیر نارگیل برای سلامتی بدن، پوست و مو آشنا شوید. همچنین طرز درست کردن شیر نارگیل خانگی و دو خوردنی خوشمزه با آن را یاد بگیرید. قبل از هر چیز ارزش غذایی شیر نارگیل را به شما می‌گوییم. تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

ارزش غذایی شیر نارگیل

شیر نارگیل کالری زیادی دارد، چون سرشار از تری‌گلسیریدهای با زنجیره‌ی متوسط است که نوعی چربی اشباع شده هستند. همچنین منبع خوبی از ویتامین‌ها و مواد معدنی مختلف مس و منگنز به شمار می‌رود. در ادامه ارزش غذایی یک فنجان (۲۴۰ گرم) شیر نارگیل آورده شده است.

  • کالری: ۵۵۲ (۲۸ درصد از نیاز روزانه‌ی بدن)
  • کربوهیدرات: ۱۳ گرم (۴ درصد از نیاز روزانه‌ی بدن)
  • پروتئین: ۵٫۵ گرم (۱۱ درصد از نیاز روزانه‌ی بدن)
  • چربی: ۵۷ گرم (۸۸ درصد از نیاز روزانه‌ی بدن)
  • چربی چند غیراشباع: ۰٫۶ گرم
  • فیبر غذایی: ۵٫۳ گرم (۲۱ درصد از نیاز روزانه‌ی بدن)
  • قند: ۸ گرم
  • ویتامین ث: ۷ میلی‌گرم (۱۱ درصد از نیاز روزانه‌ی بدن)
  • فولات: ۳۸ میکروگرم (۱۰ درصد از نیاز روزانه‌ی بدن)
  • آهن: ۴ میلی‌گرم (۲۲ درصد از نیاز روزانه‌ی بدن)
  • منیزیم: ۸۹ میلی‌گرم (۲۲ درصد از نیاز روزانه‌ی بدن)
  • فسفر: ۲۴۰ میلی‌گرم (۲۴ درصد از نیاز روزانه‌ی بدن)
  • پتاسیم: ۶۳۱ میلی‌گرم (۱۸ درصد از نیاز روزانه‌ی بدن)
  • مس: ۰٫۶ میلی‌گرم (۳۲ درصد از نیاز روزانه‌ی بدن)
  • منگنز: ۲٫۲ میلی‌گرم (۱۱۰ درصد از نیاز روزانه‌ی بدن)
  • سلنیوم: ۱۴٫۹ میکروگرم (۲۱ درصد از نیاز روزانه‌ی بدن)

خواص شیر نارگیل برای سلامتی

شاید فکر کنید شیر نارگیل چربی زیادی دارد و به همین دلیل ناسالم است، اما این موضوع درست نیست.

مصرف شیر نارگیل به میزان متوسط می‌تواند فوایدی برای سلامتی بدن داشته باشد. از شیر نارگیل در رسپی‌های متنوع و برای درمان مشکلات و بهبود سلامت پوست و مو استفاده می‌شود. شیر نارگیل به دلیل خواص فراوان و مواد مغذی زیادی که دارد استفاده می‌شود. این نوشیدنی نقش مهمی در حفظ سلامت قلب، کمک به هضم، تقویت سیستم عصبی و دستگاه گوارش و… دارد. برای اینکه بیشتر با خواص شیر نارگیل آشنا شوید، ادامه مطلب را بخوانید.

۱. روی سلامت قلب اثرات مثبتی می‌گذارد

۲. به کاهش وزن کمک می‌کند

نارگیل حاوی ۱۲ درصد تری‌گلیسیریدهای با زنجیره‌ی متوسط، اسید کاپریک و اسید کاپریلیک است. احتمال اینکه این ترکیبات به‌عنوان چربی ذخیره شوند کم است. این ترکیات به تولید کتون‌ها کمک می‌کنند و باعث احساس سیری می‌شوند که این موضوع در جلوگیری از پرخوری مفید است. این ویژگی به کاهش وزن در بلندمدت کمک می‌کند.

در یک مطالعه در سال ۲۰۰۳، ۲۴ فرد مبتلا به اضافه وزن به مدت چهار هفته رژیم غذایی غنی از تری‌گلیسیریدهای با زنجیره‌ی متوسط و اسیدهای چرب با زنجیره‌ی بلند را دنبال کردند. محققان ترکیب بدن شرکت‌کنندگان را بعد از هفته‌ی چهارم بررسی کردند و به این نتیجه رسیدند که مصرف تری‌گلیسیریدهای با زنجیره‌ی متوسط در مقایسه با اسیدهای چرب با زنجیره‌ی بلند منجر به کاهش میزان بافت چربی شد.

محققان این مطالعه عنوان کردند که تری‌گلیسیریدهای با زنجیره‌ی متوسط را می‌توان به‌عنوان یک ترکیب مهم برای کمک به پیشگیری از اضافه وزن تلقی کرد. توجه کنید که هیچ مطالعه‌ای اثرات شیر نارگیل روی وزن و سوخت‌وساز را به‌طور مستقیم بررسی نکرده است‌. بنابراین قبل از اظهار نظر قطعی در این زمینه به مطالعات بیشتری نیاز است.

خواص شیر نارگیل برای پوست

شیر نارگیل یک گزینه‌ی به‌شدت سالم برای پوست محسوب می‌شود. اگر از این نوشیدنی به‌طور منظم روی پوست خود استفاده کنید، پوستتان درخشان می‌شود. شیر نارگیل تعدادی از مشکلات پوستی را هم درمان می‌کند. در ادامه خواص شیر نارگیل برای پوست را نام برده‌ایم.

ماسک کراتینه مو اولتراشاین بایوفول کانادا

ماسک کراتینه مو

ماسک کراتینه موی کاملا طبیعی

درمان موخوره با ماسک ضد موخوره مو اولتراشاین بایوفول کانادا

ماسک پروتئینه مو و مغذی مو و ترمیم کننده موهای آسیب دیده

لخت کننده و براق کننده با ماسک براق کننده مو اولتراشاین بایوفول

 پوست را مرطوب می‌کند

مدت زیادی است که افراد برای مرطوب کردن پوست خود، شیر نارگیل را به آب وان اضافه می‌کنند. شیر پوست را مرطوب، نرم و لطیف می‌کند. وقت آن است که از شیر نارگیل برای بهبود سلامت پوست خود استفاده کنید. مرطوب شدن پوست تنها خاصیت استفاده‌ی موضعی از شیر نارگیل روی پوست نیست.

از دیگر خواص شیر نارگیل برای پوست می‌توانیم به مبارزه با خشکی، خارش، تورم و قرمزی، تسکین پوست و کمک به سلامت و درخشندگی پوست اشاره کنیم. یک فنجان شیر نارگیل، نصف فنجان گلاب و یک فنجان گلبرگ رز را به آب گرم وان اضافه کنید و در آن دراز بکشید. این کار را به‌طور مرتب انجام دهید تا شاهد اثرات شگفت‌انگیز آن روی پوست خود باشید.

محلول ضد ریزش مو شوک بایوفول کانادا

محلول ضد ریزش مو شوک

درمان انواع الگوهای ریزش مو با محلول ضد ریزش مو شوک

رشد مو و افزایش ضخامت مو با تونیک ضد ریزش مو

تقویت ریشه و ساقه مو با محلول ضد ریزش بایوفول کانادا

محلول ضد ریزش مو گیاهی شوک فاقد ترکیبات شیمیایی است

 از پیری زودرس پوست جلوگیری می‌کند

اگر دوست دارید پوستتان جوان و شاداب شود، از شیر نارگیل استفاده کنید. شیر سرشار از ویتامین ث و مس است که به حفظ قابلیت ارتجاعی پوست کمک می‌کنند و ظاهر و سلامت پوست را بهبود می‌بخشند. چند قطره شیر نارگیل را با شش تا هفت عدد بادام بدون پوست مخلوط کنید تا یک خمیر نرم به دست بیاید.

خمیر ایجاد شده را روی پوست خود قرار دهید و بگذارید به مدت تقریبا ۱۵ دقیقه بماند. سپس صورت خود را با آب خنک بشویید. از این ماسک فوق‌العاده دو تا سه بار در روز استفاده کنید تا سلامت پوستتان بهبود پیدا کند و علائم پیری به‌طرز چشمگیری کاهش پیدا کنند‌.

 





:: بازدید از این مطلب : 156
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 3 بهمن 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: